مقاله ( تقسیم بندی منابع انسانی سازمان ها )

در بحران های اقتصادی مراقب سندرم کم خونی سازمانی باشید.
سندرم یعنی نشانه بیماری و سازمان ها هم بیماری های مختلفی می توانند داشته باشند. یکی از بیماری هایی که در این شرایط مدیران نیز به آن دامن می زنند سندرم کم خونی سازمانی است؛ یعنی اینکه نیروهای بدرد بخور را کنار می گذارند که در این شرایط یک اشتباه بزرگ است.

منابع انسانی را به چهار دسته می توان تقسیم نمود:

دسته اول: گلدن من ها ( نیروهای طلایی ) ؛ نیروهایی که فراتر از انتظار کار می کنند و بسیار توانمند و عالی هستند. حدود یک درصد از نیروهای سازمان را شامل می شوند.

دسته دوم: سیلورمن ها ( نیروهای نقره ای ) ؛ 6 درصد از نیروهای سازمانی سیلورمن ها هستند. این دسته هم فراتر از انتظار کار می کنند اما نه به اندازه گلدرمن ها.

دسته سوم: برنزمن ها ( نیروهای برنزی ) ؛ حدود 46 درصد نیروهای سازمان برنزمن ها هستند و وظایف خود را خوب انجام می دهند اما نه بیشتر از حد وظایف.

دسته چهارم: وودرمن ها (نیروهای چوبی) ؛ در اکثر سازمان ها چون ارزیابی عملکرد درستی وجود ندارد 47 درصد نیروها در این دسته قرار می گیرند یعنی نیروهایی هستند که اگر از سازمان بیرون روند، شرایط بهتری خواهید داشت.

معمولاً در دوران بحران اقتصادی، گلدرمن ها و سیلورمن ها تمایل بسیاری برای خروج از سازمان را دارند چون در این شرایط خواستگار پیدا می کنند و از طرفی نیروهای چاپلوس و وودرمن ها به سازمان می چسبند و چون مدیران فکر می کنند بایستی هزینه ها را پایین بیاورند، هزینه ها به شکل اشتباهی کاهش می یابد.

کتاب نکته های طلایی پدر پولدار پدر بی پول

نوشته رابرت کیوساکی، کتابی ست ضروری برای همه کسانی که در جستجوی موفقیت مالی هستند.

نکات طلایی این کتاب توسط کارآفرین برجسته جناب آقای غلامرضا جامعی بنیانگذار مجموعه فروشگاه های امیران به صورت حرفه ای و بی نظیر گردآوری شده است.
این کتاب را بخوانید تا راهنمای عملی کسب و کارتان شود.
دکتر احمد حلت، مدیر مسئول مجله موفقیت

رازهای موفقیت 1 کسب و کار ایرانی

(یادداشت‌های غلامرضا جامعی کارآفرین و بنیانگذار برند امیران در مورد موفقیت در زندگی و کار)

من در شرایطی ساخت کسب ‌و کاری به نام مجموعه فروشگاه‌های امیران را شروع کردم که شاید خیلی چیزها منطقا نشان می‌داد که نباید در کسب‌ و کارم موفق شوم؛ ولی بر این استدلال‌های به ظاهر منطقی غلبه کردم و نشان دادم که می‌توان منطق خود را پیش برد و به نتیجه رساند، حتی اگر همه چیز به ظاهر علیه شما باشد و از انرژی پیمودن مسیر، تهی‌تان کند. این کتاب، آموزه‌هایی‌ست که از پیمودن این مسیر یاد گرفته‌ام و دوست دارم آن را با هموطنان عزیزم که برایم همه ‌چیز هستند، به اشتراک بگذارم. تلاش کرده‌ام این مجموعه یادداشت‌ها بتوانند الهام‌بخش‌تان در پیمودن مسیر موفقیت و رسیدن به اهداف‌تان در زندگی باشند و امیدوارم مقبول افتد و مطلوبی حاصل کند.

اهمیت آموزش و توسعه منابع انسانی

 

امروزه نیروی کار بیش از هر زمانی نیازمند دانش روز و اطلاعات جدید است و در نتیجه شیوه قدیمی “من می دانم “یا “ گفتند” دیگر کارایی لازم را ندارد و مدیران فروش و فروشندگانی موفق ترند که خواهان یافتن و آموختن چیزی متفاوت در کار خود هستند و شر کت ها نیز در پی فروشندگانی هستند که کارشان نتیجه بخش و اطلاعات آنها به روز باشد تا بتوانند در جذب اعتماد مشتریان مجموعه موثر تر قدم بردارند.

آموزش فرآیندی راه گشا و کاملاً کاربردی برای مدیران و  فروشندگانی است که به کار خود اهمیت می دهند و در تلاش اند حس خود باوری و خود ارزشی را در خود تقویت کنند.

باور ما این است: زمانی که شما برای فروشنده کارآمد و مؤثر شدن تلاش می کنید مطمئناً آنچه در این راه کسب کرده‌اید را با دیگران سهیم می شوید و ما می خواهیم در آنچه می شوید سهیم باشیم.

 

دکتر محمد مشکی پروری

مدیر منابع انسانی